Monday, September 17, 2007

Centre Mosque

semalam semasa sedang mencari some old documents di dalam almari buku, terpandang pulak gambar lama ini.

rasa rasanya yang masih ingat cuma 4,5 orang saja yang dalam gambar tu (sorry lah, grey matter dah berkurangan). Bukan apa, cuma teringat pada adik adik undergraduate tu. masa bulan posa dulu, memang boleh save duit, sebab tak payah keluar belanjar beli makan. satu jam sebelum waktu berbuka penuhlah undergraduate students (tak ketinggalan juga some solo mature students yang dok buat masters and phD) kat central mosque di glasgow tu). walaupun pada waktu itu saya bukan lagi di katogerikan sebagai student, tapi masih lagi menumpang berbuka free. setiap hari, selesai saja tugas saya di goven, terus rush ke centre mosque. selalunya sampai just on time untuk berbuka, sebab waktu petang trafik memang heavy dari goven ke city centre. kena pulak ford sierra saya waktu tu asyik semput aje. biasanya si kamal lah yang reserve tempat untuk saya. bila si paki tanya kenapa nobody's sitting here .... his standard answer, pergi ambil wudud. bila terfikir balik memang betul kata kamal, kalau nak tengok ramai melayu di glasgow, datanglah ke centre mosque time berbuka puasa.

I've since lost touch with dr. kamal. the last time i heard from him, he was lecturing in uniten. mungkin dia dah jadi full professor kot, tak pun dah ada title dato'.

3 comments:

Unknown said...

Assalammualaikum

Sedih pula rasanya bila baca cerita tuan dokterrrr. Lebih kurang cerita saya masa study, tapi saya lebih nakal. cuma nasib menyebelahi saya, dan Kerajaan Malaysia sudi menaja budak nakal ni untuk berlajar demi menjadi orang yang berguna. Salam Ramadhan dari saya, Alid.

No. 39, Room(2/10), UNITED Condo(1)
Corner of Nawaday Street & Alanpya Pagoda Street
Dagon Township, Yangon
Union Of Myanma

zorrokantoi said...

salam Alid

patutlah lama tak nampak. rupernya di rangoon. kalau macam tu bolehlah ajak orang kg menziarah you di sana. saya sebenarnya memang dah lama teringin nak ke sana. insyaalah nanti saya hantar kad raya ... he he he buat pengubat rindu kat m'sia.

IXORAROXI said...

lerrr muda belia lagi masa dalam gambo tu ekk...tapi kan macam mana pun boleh cam lerr..hehe(nape tak ada emot kat sini ekk)